Kapitola 12: Německý Subaru servis a současný stav

Stav k červenci 2016 je takový, že jsem si tedy vůz na své náklady uvedl do stavu, kdy nedochází na ráfkách made in Italy k destrukci nových letních pneumatik. Přesněji již čtvrté sady v pořadí(!). Přesný typ nových pneu Michelin, podstatně vhodnějšího zátěžového indexu, je inspirovaný typem z jiného Outbacka, kterým údajně jezdil pro porovnání soudní znalec. A přední brzdové kotouče s jedním házejícím nahradily kotouče nové.

Levý přední náboj mi byl začátkem ledna 2016 vyměněn během pravidelného servisu na 75 000km v bavorském Subaru servisu a prodejci Allrad Grieb, který se nachází kousek od dálnice hned za Rozvadovem. V Čechách vám generální manažer Emil Frey napíše, že je vše v toleranci. V Německu vám první podivnou komponentu, na kterou ukážete vymění na počkání. Výměně předcházel telefonát na německý import (také Emil Frey). Pan Josef Grieb během rozhovoru říkal, že k němu jezdí hodně zákazníků z Čech. Jak na servis, tak i kupovat nové vozy. Že by to o něčem svědčilo? Jinak Allrad Grieb vřele doporučuji, po anabázi s českým Emil Frey opravdu svěží závan čerstvého vzduchu. Cesta z Prahy tam trvá necelé dvě hodiny.

Tovární ráfky made in Japan – hlavní přispěvatel vibrací - používat nemůžu. Ty byly diagnostikované 20.2.2016 v turnovském pneuservisu pana Halouna se závažným zjištěním ohledně uchycení ráfků kol - výsledná zpráva zde, fotodokumentace ( 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ). Zimní pneumatiky, které byly na stejných matkách vždy jen na ráfkách made in Italy jsou zatím ve slušném stavu. Zřejmě jiný materiál či profil úchytných kuželů ráfku, případně obojí. A nebo se v případě story s matkama jednalo jen o další následek něčeho zatím neodhaleného.

Během servisu na  90 000km v červenci 2016 jsem se ještě pokusil reklamovat v Allrad Grieb vyměněný brzdový kotouč a ráfky made in Japan. Nicméně především vzhledem k době od koupě vozu jsem neuspěl. Mimochodem když Pan Grieb hovořil s německým Emil Frey, tak podle jejich vyjádření vidí ve svém systému pouze výměnu jedné pneumatiky. Tedy nic, co by dokumentovalo mnohačetné reklamace.

Na autě ovšem zůstává poloosa mírně do luku (nová stojí snad kolem 40 000,-) a nevystředěné uchycení zadní nápravy do silentbloku. A bůhví co všechno, protože to může být jen špička ledovce. Obecně kvůli záruce není možné auto rozebírat. Také není jasné, co je všechno vlivem vibrací načaté a projeví se později. No a jen čekám, až přijde něco s Boxer Diesel motorem...

Čtěte dál »