Kapitola 2: Vibrace!

Hned třetí den jsem mimojiné informoval prodejce, že je auto super, ale že možná nechám převážit kola. Při krátké jízdě po známém dálničním povrchu bylo cítit pravidelné kmitání volantu typické pro nevyváženost, které jsem za statisíce naježděných kilometrů v jiných automobilech již zažil. Takhle nenápadně začala má Subaru anabáze.

Vibrace volantu se potvrdily, a tak došlo 18.6.2013 na převážení pneumatik v místním servisu. Dochovala se z toho účtenka. Vyvážení nepomohlo, a tak jsem s prosbou o pomoc kontaktoval pražské AWD - autorizovaný Subaru servis. Zde poté v období do 7.8.2013 proběhly celkem tři návštěvy za účelem zjištění problému, který byl nakonec postoupen přímo na importéra Subaru, Emil Frey ČR. Celé to sumarizuje email, ve kterém jsem doplňoval informace ke komunikaci mezi AWD a Emil Frey. Za příčinu vibrací byly označeny takzvaně oskákané pneumatiky. Něco také mělo vliv na geometrii podvozku, jak si ukážeme dále. Rozkrývání příčin a následků se táhne celým příběhem.

Předesílám, že nemám nic proti servisu AWD. Jsou to fajn lidé a dle mého názoru fungují v časových a rozpočtových možnostech autorizovaného servisu. Když se jim nepodařila montáž dodatečného vybavení, tak se záležitosti postavili čelem. Vážím si zvláště pana Merty, majitele AWD, který říká věci jak jsou a pomáhal později i s komunikací s vedením Emil Frey.

Čtěte dál »