Kapitola 4: Maskujeme problém?

Krátce poté, na podzim 2013, došlo k výměne letní sady za zimní. Jednalo se o zimní Nokian pneumatiky a Subaru ráfky made in Italy dodané navíc k automobilu. Celou zimu se s tím dalo žít, přičítali jsme to na vrub jiné směsi zimních pneumatik. Částečné objasnění, či spíše upřesnění důvodu ovšem přišlo až v létě 2015.

Na jaře 2014 byly na automobil nainstalovány v Auto Vero znovu, z kraje podzimu dodané, letní pneumatiky na továrních ráfkách made in Japan a také byla provedena další geometrie. Nicméně pocit z automobilu, po relativně klidné zimě, byl naprosto jiný. Znovu byly při dálničních rychlostech patrné ony otravné vibrace, zvláště do volantu. Ukázka zde, jedná se o zpomalené 100FPS video z GoPro. Znovu jsem požádal o pomoc AWD; pro zajímavost přikládám protokol o další geometrii s odstupem necelého měsíce. Záležitost za importéra přebral opět pan Salamon a 27.6.2014 byla provedena společná projížďka, na jejímž základě v AWD proběhla za přítomnosti pana Salamona rozsáhlejší diagnostika. Výsledkem bylo doporučení pana Salamona vyměnit přední tlumiče, protože rotující komponenty byly podle emailu v pořádku (no, uvidíte dále). Tehdy jsem v AWD slyšel, že si nemyslí, že to pomůže. A měli pravdu.

Mimochodem, podívejte se na diagnostiku tlumičů 2013 vs 2014. Pokud se ohlédnu optikou vylepšenou o zkušenost s fungování Emil Frey importu, dám si dohromady nové XL letní pneu a atributy nových tlumičů, skoro by si člověk mohl myslet, že se problém snažil importér spíše maskovat.

Čtěte dál »